Wyjątkowy dzień - wyjątkowe potrawy - Zalewajka

Tak jak w niedziele pisałam, dziś jest bardzo wyjątkowy dla mnie dzień. 16 kwietnia to dzień rocznicy mojej Babci, kobiety wyjątkowej dla mnie, która mnie wychowała i zapadła w moim sercu na zawsze.

Dlatego dziś w mojej kuchni Babcine ulubione potrawy, gotowane tak jak Babcia robiła. Powiem Wam szczerze, że poczułam się dziś jak dzieciak. Szczęście zagościło w moim domu i sercu. Otworzyłam szeroko okno w kuchni tak jak Babcia zawsze robiła. Zdjęłam kapcie i skarpetki, zawsze wtedy krzyczała na mnie, że się przeziębię. Poczułam się jak 16 latka, którą byłam gdy Babci pomagałam. Zalewajka ulubiona, wyszła idealnie w smaku. Dokładnie jak wtedy gdy babcia mi ją podawała po powrocie ze szkoły.

Składniki:
2 trójkąty wędzone
1/4 główki kapusty właoskie
1 marchewka
2 pietruszka
kawałek pora i selera
Barszcz biały z torebki
4 duże ziemniaki
majeranek
czosnek
Liść laurowy
2 łyżki śmietany 12%

Obrane i umyte warzywa i trójkąty gotujemy w 3 litrach wody, bardzo wolno przez około godzinę do 1,5.
Wyjmujemy miękkie warzywa i mięsko. Dodajemy obrane, umyte i pokrojone ziemniaczki oraz przyprawy. Gotujemy do miękkości ziemniaków. Wsypujemy barszcz z proszku (nie bulwersujcie się, ze niezdrowe - wiem, ale miało być tak jak babcia robiła), Gotujemy 5 minut po czym dodajemy śmietanę.

Ja podałam z jajkiem na twardo i mięskiem z gotowania.





W piecu 2 danie, babcina baba! :)



Orcia

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

1 komentarz:

  1. Ojej, jak ja dawno nie jadłam zalewajki. Pozwolę sobie poczęstować się Twoją, zwłaszcza, że to przepis Twojej babci. Babcine przepisy są zawsze the best :-D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy zostawisz ślad po sobie. A jeszcze fajniej jak dodasz do obserwowanych. :)