Prawie gołąbki.

Obiadowo!



Z racji, ze została mi połówka kapusty z niedzielnej surówki, postanowiłam dziś na obiad zaszaleć z nią.
I zrobiłam coś udającego gołąbki bez zawijania. Wielka improwizacja, nie przeglądałam przepisów, nie szukałam na necie - po prostu gotowałam.






Składniki:


  • 0,5 kg mięsa od łopatki 
  • 0,5 główki małej kapusty
  • 1 jajko
  • łyżka bułki tartej
  • opakowanie przecieru pomidorowego
  • saszetka ryżu
  • przyprawy
  • suszone grzyby


  • Mięsko i ćwiartkę kapusty mielimy w maszynce do mielenia na grubym sicie.
  • Gotujemy w tym czasie ryż, do połowy miękkości.
  • Miesko, mieloną kapustę, jajko, bułkę tartą, podgotowany ryż i przyprawy ja dałam sól, pieprz, majeranek i połówkę gałki muszkatołowej (tej od Royalbranda   - zapach szedł po całej kuchni, świeżo-mielonego pipeprzu nie było czuć a gałkę tak. ). 
  • Z powstałej masy robimy kotleciki i smażymy z obu stron na patelni.
  • Po podsmażeniu przekłądamy do garnka i dusimy z odrobiną wody pod przykryciem, dodajemy wcześniej namoczone grzybki. 
  • Po około 30 minutach, wszystko zalewamy przecierem pomidorowym i gotujemy jeszcze przez 15 minut.

Równocześnie dusiłam poszatkowaną kapustę z grzybami, pod koniec dodałam przyprawy oraz przecier pomidorowy.

Smakiem dominującym nie była kapusta co ciekawe, a moja ukochana gałka. Wszystko było wzorowo zrównoważone słodycz kapusty i kwasek pomidorów. Dla mnie i mojej rodziny bomba. 
















Orcia

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

3 komentarze:

  1. Wyszło bardzo atpeyczne danie :)

    www.katarzynagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super takie gołąbki ryżowe ;)

    Cieszę się bardzo, że wróciłaś !

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniaaam! Ostatnio mogłabym jeść gołąbki codziennie :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy zostawisz ślad po sobie. A jeszcze fajniej jak dodasz do obserwowanych. :)