Młoda kapusta, ziemniaczane łódeczki, polędwiczka

Tym razem regionalne!

Składniki (4 porcje):
(
do młodej kapusty)

  • Młoda kapusta (0,5 główki)
  • Masło
  • Łyżka mąki
  • Koperek
  • Cytryna


Kapustę siekamy, dodajemy odrobinę wody, sól, pieprz - gotujemy do miękkości. Na koniec sok z cytryny wlewamy do miękkiej kapustki. Na łyżce masła, przesmażamy 2 łyżki mąki dodajemy do kapusty, chwilę gotujemy na wolnym gazie.

Młoda kapustka świetnie prezentuje się posypana koperkiem.


(Na ziemniaczki) - 4 porcje


  • 1 kg ziemniaków
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • Zioła (rozmaryn, pieprz, bazylia, papryka słodka, papryka ostra wędzona - u mnie ta ze skworcu.pl)


Ziemniaki obieramy, myjemy - gotujemy do 60% miękkości (w osolonej wodzie), tak aby środek jeszcze był lekko surowy. Odcedzamy studzimy, kroimy paski. Wrzucamy na blaszkę. Polewamy oliwą i posypujemy ziołami. Wszystko razem lekko mieszamy, tak aby ta odrobina tłuszczu dobrze otoczyła nasze kawałeczki.
Zapiekamy w piecu przez jakieś 40 minut w temperaturze 180 stopni C.

(Polędwica) - 4 porcje



  • 2 polędwiczki wieprzowe, niezbyt duże.
  • łyżka musztardy chrzanowej
  • 2 łyżki oleju
  • ząbek czosnku
  • pieprz
  • sól


Polędwiczki dzień wcześniej nastawiamy w marynacie z musztardy, ziół, przypraw i oleju. Uwaga sól dodajemy dopiero na koniec pieczenia.

Zamarynowane mięso obsmażamy ze wszystkich stron na patelni, po czym stawiamy do pieca na 40 minut w 180 stopni Celsjusza.

Ja piekłam ziemniaczki razem z mięskiem

Jeśli nie jest Ci straszny tłuszcz, to podczas pieczenia dodaj masła prawdziwego do mięsa. Dzięki temu nabierze niepowtarzalnego zapachu i smaku.







Orcia

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

11 komentarzy:

  1. Pieczone ziemniaczki- pyszny klasyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ja uwielbiam młodą kapustę! muszę się uśmiechnąć do mamy :D ... robi najlepszą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moją też zawsze mama robi, tą na zdjęciu też robiła. Ja resztę :)

      Usuń
  3. Tutaj takie smakowitości a ja jeszcze bez śniadania siedze :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie smakowitości tu zawiatły, pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie pyszności! :) Kaloryczne, ale smaczne.

      Usuń
  6. wow, ale pycha! a zdjęcia działają na wyobraźnię!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, gdy zostawisz ślad po sobie. A jeszcze fajniej jak dodasz do obserwowanych. :)